~ Slatke i udobne - ''Startas'' tenisice

Nakon malo veće stanke pisanja na blogu, inspiraciju za svježi post dobila sam ugledavši u kutu svoje stare, prljave, ružičaste tenisice sa crnim ''pjegama''. Ne, nisu dobile pjege od ''nenošenja'' već sam ih takve kupila u jednoj od poznatih ''Borovo'' prodavaonica. Točno se sjećam toga prizora. Stajale su u izlogu pored ljetnih sandala za bakice, sa cijenom od 150 kn i stvarno se moglo reći da su u mnoštvu ostale obuće zaista bile najljepše. Izgovor je bio: ''Svi ih imaju, želim ih i ja!'', sve dok zaista nisam ušla u dublju povijest ''Startas'' tenisica, vječnog hita u svijetu hrvatske obuće. Imale su ih mame, bake, tate i djedovi, u različitim bojama, modelima i veličinama.

Čitajući o ''Borovu'' i njihovoj proizvodnji, dojmila me se činjenica da su sa preko 80 godina bogate tradicije i kulture poslovanja postali moderna multinacionalna kompanija koja posluje na globalnom tržištu. No, bez obzira na takav podatak, sva moja ljubav i dalje ide hit tenisicama koje su mi s godinama zaista prirasle srcu. Poznate ''Startasice'' proizvedene su već dosta davne 1976. godine, kada su svojim lansiranjem postale tenisice namijenjene igranju stolnog tenisa. (Dakle, zato sam se pitala zbog čega je plavi potplat tako hrapav i ''posebno'' napravljen). Tvrtka ''Borovo'' se vjerojatno nije nadala da će već 1991. godine iste tenisice postati najveći njihov brand.
Spomenute godine rođena je i moja generacija, a ''Borovo'' tenisice sa raznim uzorcima donosili su nam za ''babine''. Tako sam sa samo nekoliko mjeseci postala vlasnica para bijelih tenisica sa žutim točkicama koje ću ponosno dati u tzv. ''dotu'' svojim potomcima. Posebne su po tome što uopće nemaju potplat i potpuno su ''baby'', baš onakve kakve za taj uzrast trebaju biti. Danas moju generaciju čine mladi, ludi ljudi. Gazimo 20-te, zovu nas ''djeca rata'', iako danas živimo u potpuno novijem svijetu. No, ipak je nešto ostalo isto; ''Borovo'' i ''Startas'' još uvijek su hit, ovo prvo kao tvrtka, a ovo drugo kao brand.
 S godinama moga odrastanja jedino što se nije promjenilo bilo je to da uvijek moram biti u toku, a posebno što se tiče stvari koje su u mojim godinama nosili i moji najmiliji. Tako mi je jedno izdanje kultnog magazina ''Red Carpet'' dalo do znanja da je ''netko iz Hrvatske'' lansirao dizajnerske ''Startasice'' ovoga puta sa primamljivim detaljem - ''brušenom kožom'' i naravno istaknutom mašnom u sredini. Moram priznati da sam na ''prvu'' pomislila kako je to još jedna dizajnerska zamka kojom će nam ''opeljušiti'' đeparac koji ionako nije velik kad si u srednjoj školi. Čak mi se na slici tenisice nisu ni svidjele, sve dok ih nisam vidjela na vlastitim nogama. Bio je to poseban trenutak proživljen u ''Borovo'' prodavaonici kojeg ću vječno pamtiti. One ružičasto - crvene tenisice sa prekrasnom mašnom jednostavno su trebale postati dio mog svakodnevnog ''outfita'', pa sam si ih priuštila.

Dizajnerska cijena popela se na nekih 300 kn više od cijene klasičnih - eto što su uradili od onih udobnih sportskih tenisica koje su nekada bile ponos grada Vukovara i tvrtke ''Borovo'' i koje je moj otac nosio u 5. razredu osnovne škole i u kojima su  sportske zvijezde igrale stolni tenis.
Danas poznate ''Startasice'' osvajaju japansko, englesko, američko i talijansko tržište, gdje su dosta dobro prihvaćene, no barem imaju onu deklaraciju: ''Nosimo hrvatsko'', što se i dalje uz poznatu kravatu smatra velikim ponosom. Bile one ''Borosane'', ''Cro'', ''Parizerke'', ''New Wawe'', ''Rivijera'', ''Jadran'', visoke ili niske, male ili velike, ručno oslikavane, tvorničke ili obične, ostale su i zauvijek će biti dio mog, a sigurna sam i djetinjstva mnogih, te ponos ''davnih vremena'', stolnog tenisa i grada Vukovara i uvijek ću imati barem jedan par u pogonu.

Do sljedećeg čitanja... :*




Primjedbe

Popularni postovi